Fri fragt på alle ordrer i Danmark

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos Studio Mai.

Generelle oplysninger
Studio Mai
Danmarksgade 33
8700 Horsens
CVR nr.: 44863030
Telefon: 51501235
E-mail: [email protected]

Betaling
Vi modtager betaling med kreditkort gennem Stripe. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Varerne er indtil videre momsfritaget grundet virksomhedens størrelse/omsætning. 

Levering
Da alle vores smykker er håndlavede, skal du være opmærksom på, at der er en leveringstid fra 1 til 4 uger. Hvis du har behov for, at dit smykke skal være færdig til en bestemt dato, er du meget velkommen til at kontakte os ved bestilling, så vi kan aftale nærmere for levering. Vi hæver ikke penge på din konto, før dit smykke er klar til afsendelse. Umiddelbart efter din bestilling, vil du modtage en mail med informationer om forventet levering.

Returret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
  • Hvor du modtager ordren.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveret enkeltvis eller af flere omgange.
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om levering af varer, der består af flere partier/dele.
  • Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger i forhold til fragt er købers ansvar. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. I pakken skal der vedlægges en kopi af ordrebekræftelsen, hvor du markerer, hvilke varer du returnerer.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelse om fortrydelse skal gives pr. e-mail. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give tydelig meddelelse til os angående fortrydelsen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
  • Udsalgsvarer, hvor der tydeligt er blevet gjort opmærksom på, at der ikke er fortrydelsesret.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at undersøge varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens stand og handelsmæssige værdi, når vi får varen retur. For at få hele købsbeløbet retur, er du derfor velkommen til at afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du beløbet, du har overført til os, retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes det fra købsbeløbet. 
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet udtryk for noget andet.
Vi tilbageholder tilbagebetalingen af beløbet, indtil vi har fået varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret varen.

Reklamationsret
I henhold til købeloven gives der 2 års reklamationsret. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale, afvigelser fra design og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hver sag afgøres altid individuelt.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. 
Forkert håndtering indebærer for eksempel forkert opbevaring, der kan give skade, forkert benyttelse af produktet i forhold til den tilsigtede anvendelse m.v.

Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Rimelig tid defineres som at være inden for de første 14 dage, efter at varen er modtaget, eller straks efter at fejlen er opdaget. Går varen i stykker på trods af korrekt håndtering af produktet, gælder reklamationsretten. 
Vi vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Returnering skal aftales på forhånd. Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonummer, så det aftalte beløb kan overføres til din konto. 
Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen. Vores e-mails behandles kun af ansatte af virksomheden, som er under tavshedspligt.

Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives via Klageportalen til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.